Kingituste maksustamine 2025 aastal – kõik mida vaja teada.
Kingituste tegemine klientidele, koostööpartneritele ja/või töötajatele on küllaltki tavaline ettevõtlusega seotud tegevus, kuid tihti ei teata nende maksustamise reegleid. Selleks, et kingitused saaksid raamatupidamises õigesti kajastatud ning maksud korrektselt arvestatud ja tasutud, anname blogis lühiülevaate kingituste maksustamisest.
Töötajatele tehtud kingitusi maksustatakse erisoodustusmaksuga, mis on tulumaks määras 22/78 ning sotsiaalmaks määras 33%. Erisoodustus on igasugune kaup, teenus või rahaliselt hinnatav soodustus, mida antakse üle töötajale (TuMS § 48 lg 4).
Tulumaksuseadus § 48 lõige 3 ja 6 sätestavad, et töötaja antud kontekstis on:
Erisoodustus, saab tekkida töötajatele rahaliselt hinnatava hüve andmisel. Seda, kas tegu võiks olla rahaliselt hinnatava soodustusega töötaja jaoks, peab tööandja ise hindama. Üldiselt ei kuulu siia alla õhupallid, õnnitluskaardid, küünlad vms esemed, millel puudub tarbimisväärtus.
Lisainfo: https://robbybobby.ee/maksud/spikker-kingituste-annetuste-ja-vastuvotukulude-maksustamisest/
Näide: Töötajale kingitakse sünnipäevaks raamatupoe kinkekaart 30 euro väärtuses. Sellelt kingituselt tuleb tasuda tulumaks summas 8,46 eurot (22/78 x 30 eurot) ja sotsiaalmaks 12,69 eurot ((30 eurot + 8,46 eurot) x 33%).
Töötajale tehtud kingitused deklareeritakse TSD Lisas 4.
Kui tehakse koostööpartneritele ja/või klientidele kingitus, siis see maksustatakse täies ulatuses tulumaksuga. Siinkohal on erandiks on reklaamkingitus, mille maksumus käibemaksuta on kuni 21 eurot, mis on maksuvaba (TuMS § 49 lg 1).
Reklaamiseadus § 3 lg 1 sätestab, et reklaam peab tavalise tähelepanu korral olema selgelt eristatav muust teabest ning selle sisu, kujundus ja esitlusviis peavad tagama arusaamise, et tegemist on reklaamiga.
Laialdaselt on kasutusel reklaami eesmärgil ettevõtte logo trükkimine kingitusele (nt kruusid, pastakad, helkurid vms). Antud juhul on oluline teada, et logo trükkimisele kulunud summat ei arvestata reklaamkingituse maksuvaba piirmäära sisse ning see on ettevõtlusega seotud kulu.
Idee! Võid näiteks tellida firma logoga kleepse, mida saad mugavalt kingitustele kleepida.
Kinkides aga mitu eset koos, tuleb arvestada reklaamkingituse piirmäära asjade kogumina.
Näide: Koostööpartnerile kingid reklaamkingitusena kommikarbi ja potilille. Kommikarp maksab 7 eurot km-ta ja potilill 15 eurot km-ta. Kingitused eraldi maksavad alla 21 euro, kuid, kui need koos kinkida, siis tuleb arvestada asjade kogumile kulunud summat, mis on 22 eurot km-ta. Seega antud juhul ei lähe kingitus reklaamkingituse maksuvaba piirmäära sisse.
Reklaamkingitus, mis on läinud üle maksuvaba piirmäära deklareeritakse kogu summas TSD Lisas 5 ning sellelt tuleb tasuda tulumaks määras 22/78.
Kui oled aga käibemaksukohustuslane, siis tuleb vaadata lisaks tulumaksuseadusele ka käibemaksuseadust, mille § 4 lõikes 2 punktis 6 on sätestatud, et kui tegemist on reklaamkingitusega, mille käibemaksuga maksustatav väärtus ei ületa 10 eurot käibemaksuta, siis saad reklaamkingituselt sisendkäibemaksu maha arvata ning kingituse tasuta üleandmist käibemaksuga ei maksustata.
Erand! Lõikelillede kinkimisel ei tule jälgida käibemaksu- ega ka tulumaksuseaduses sätestatud reklaamkingituse maksuvaba piirmäära, kuna tegu on ettevõtlusega seotud kuluga.
Reklaamkingituse transpordi- ja postikulud ning pakendamisele tehtud kulud on tavalised äritegevusega kaasnevad kulud ehk ettevõtlusega seotud kulud.
Kui sul tekkis küsimusi, siis kirjuta ja anna sellest meile julgelt teada 🙂